500 sťažností na klamlivú televíznu kampaň pro-Meat bolo zamietnutých

Nákladná reklama na mäso a mliečne výrobky spôsobila rozruch medzi organizáciami na ochranu zvierat, ako je PETA.
Začiatkom tohto roka bolo podaných takmer 500 sťažností na kampaň, ktorá propaguje výhody konzumácie mäsa a mliečnych výrobkov. Spotrebitelia mali obavy, že reklamy sú zavádzajúce. Všetky sťažnosti však boli zamietnuté.
Kampaň, ktorú zahájila Rada pre rozvoj poľnohospodárstva a záhradníctva, tvrdila, že mäso a mliečne výrobky pochádzajúce zo zvierat poskytujú "základné živiny, ktoré naše telo potrebuje". Kampaň za 1,5 milióna libier bežala v televízii, tlači a sociálnych médiách.
"Príbeh o potravine, ktorá je taká prirodzená, že využije dážď z neba a rastlín, ktoré my ľudia nemôžeme jesť, a robí z toho niečo úžasné," uvádza reklama. "Základné živiny, ktoré naše telo potrebuje, nám pomôžu udržať si zdravie." Mäso a mliečne výrobky. Vychutnajte si jedlo, ktoré jete. Jedzte vyvážene. "
Reklama bola zverejnená aj na YouTube. V čase písania článku má video 90 hodnotení páči sa mi a 1 000 nepáči sa mi.
Popis videa dodáva, že "ideálna diéta" ponúka "rozmanitosť, výživu a pôžitok", pričom "zostáva v harmónii" s planétou. Hovorí sa tomu aj rastlinné stravovanie.
"Aby ste boli vy a vaša rodina zdraví, je najlepšie dodržiavať vyváženú stravu. Mäso a mliečne výrobky prirodzene poskytujú živiny, vrátane esenciálneho vitamínu B12, ktorý sa prirodzene nenachádza vo vegánskej strave, "uvádza sa v popise.
Výsledok
Úrad pre štandardy reklamy (ASA) - britský regulátor inzercie - dospel k záveru, že kampaň nie je zavádzajúca, a zamietol všetkých 487 sťažností.
ASA uviedol: "V reklamách sa neuvádza, že by spotrebitelia nemohli dosiahnuť vyváženú a zdravú výživu, pokiaľ nejedia mäso alebo mliečne výrobky." Ďalej sa uvádza, že je "fakticky správne tvrdiť, že vitamín B12 nebol prirodzene prítomný vo vegánskej strave".
Klamaní spotrebitelia
Medzi sťažovateľmi boli aj The Vegan Society, Compassion in World Farming, a PETA
Stovky ľudí tvrdili, že kampaň bola klamlivá, pretože naznačovala, že živočíšne produkty sú základnou súčasťou zdravej výživy. Vedci z celého sveta však tvrdia opak a zistili, že vylúčenie živočíšnych produktov zo stravy môže okrem iného znížiť riziko srdcových chorôb , artritídy a cukrovky .
V sťažnostiach sa tiež uvádzalo, že obraz kampane je zavádzajúci. V reklamách sa hospodárske zvieratá pasú na otvorených zelených poliach, aj keď mnoho zvierat chovaných na výživu žije v závodných halách. Podľa Compassion in World Farming je viac ako 70 percent chovaných zvierat v Británii chovaných v závodných halách.
Iní zasa spochybnili tvrdenie kampane, že živočíšne poľnohospodárstvo je šetrné k životnému prostrediu.
Mäsový a mliekarenský priemysel sa dostal do nemilosti kvôli svojmu negatívnemu vplyvu na planétu. Hovädzie mäso bolo napríklad opakovane identifikované ako jedno z najničivejších jedál pre planétu.
V roku 2019 publikovali vedci z Oxfordu doposiaľ najkomplexnejšiu analýzu vplyvu poľnohospodárstva na planétu.
Vedúci výskumu Joseph Poore dospel k záveru: "Vegánska strava je pravdepodobne jediným najväčším spôsobom, ako znížiť váš vplyv na planétu Zem, nielen skleníkové plyny, ale aj globálne okysľovanie, eutrofizáciu, využívanie krajiny a vodu."
zdroj: plantbasednews.org