Po piatich rokov protestov a nátlaku verejnosti Starbucks ruší v USA špeciálny príplatok za vegánske mlieko
Starbucks po rokoch neutíchajúceho aktivizmu od skupín ako PETA a Switch4Good znížil svoju prirážku na vegánske mlieko v Spojených štátoch a Kanade.
Zákazníci Starbucks, ktorí túžili po rastlinných mliečnych výrobkoch – ako je sójové, mandľové, kokosové a ovsené mlieko – čelili už roky pokute vo forme extra poplatku 80 až 90 centov za nápoj. Táto prax, ktorá penalizovala udržateľnejšie a súcitnejšie rozhodnutia, bola najskôr eliminovaná v niektorých európskych krajinách. Teraz bol príplatok za veganské mlieko konečne zrušený v obchodoch Starbucks po celých Spojených štátoch a Kanade, a to vďaka neúnavnému úsiliu obhajcov práv zvierat a vegánskych obhajcov pod vedením PETA a Switch4Good.
Bolo to pred rokmi, keď Starbucks v iných krajinách prestal účtovať viac za rastlinné mlieka. V januári 2022 kávový gigant upustil od príplatku vo všetkých svojich obchodoch v Spojenom kráľovstve a tvrdil, že tak urobil v rámci svojej širšej ambície stať sa spoločnosťou s pozitívnym vplyvom na zdroje a prejsť na ekologickejšie menu. Nemecko a Francúzsko urobili to isté v roku 2023 a teraz to konečne dohnali severoamerické obchody.
Najikonickejší a najúžasnejší moment americkej kampane predstavoval vegánskeho herca Jamesa Cromwella – známeho svojou rolou vo filme Babe a úspešnou televíznou reláciou Succession –, ktorý vzal svoj protest priamo do manhattanského Starbucks a slávne sa prilepil k pultu, aby požadoval. koniec diskriminácie voči tým, ktorí si objednávajú rastlinné mlieko.
Táto odvážna akcia vykonaná v máji 2022 pritiahla obrovskú pozornosť médií a zdôraznila naliehavosť a vášeň hnutia. 84-ročný herec prečítal vyhlásenie, zatiaľ čo mal ruku prilepenú k pultu , ktoré obsahovalo nasledovné: "Pýtalo sa vás viac ako 13 000 zákazníkov, teraz sa pýtame my vás. Prestanete účtovať viac za vegánske mlieko? "Kedy prestanete zbierať obrovské zisky, zatiaľ čo zákazníci, zvieratá a životné prostredie trpia? Kedy prestanete trestať ľudí za ich etnickú príslušnosť alebo morálku?
Boj proti vegánskej prirážke zahŕňal verejné demonštrácie, podpora zo strany celebrít a súdne spory. Zatiaľ čo sa stratégia superlepidla pre celebrity PETA stala virálnou, Switch4Good odhalil interné údaje Starbucks, aby odhalil zahanbujúco veľké ziskové marže spoločnosti z rastlinných mliek, ktoré si Bausch účtoval ako formu zdražovania. Starbucks zažíva pokles predaja a nedávno priviedol nového generálneho riaditeľa Briana Niccola, ktorý predtým viedol Chipotle, ktorý je známy tým, že má veľa vegánskych možností. Bol to generálny riaditeľ Niccol, kto urobil konečné rozhodnutie zbaviť sa príplatku.
Kampaň nepriniesla len povedomie o príplatkoch Starbucks, ale zdôraznila aj hlbšie spoločenské problémy: environmentálne vplyvy mlieka a mliečnych výrobkov, zdravotné rozdiely, utrpenie zvierat a sociálnu nespravodlivosť. Bausch však predovšetkým povedal: "Išlo o normalizáciu rastlinnej stravy a rastlinného mlieka.
Rozhodnutie Starbucks o zrušení prirážky by mohlo byť katalyzátorom pre ďalšie kaviarenské reťazce, ktoré stále ukladajú dodatočné príplatky za rastlinné mlieka.
zdroj: unchainedtv.com