Hviezda „Peaky Blinders“ a Oppenheimer Cillian Murphy vs vegánstvo

29.03.2024

Vo vystúpení podcastu oscarový herec a hviezda Peaky Blinders Cillian Murphy prezradil, že sa stal vegánom, pričom uviedol zdravotné aj etické dôvody pre svoj stravovací posun.

Hviezda Oppenheimera Cillian Murphy, známy aj vďaka úlohe Tommyho Shelbyho v hitovej sérii Peaky Blinders , urobil prekvapivé odhalenie: stal sa vegánom .

Počas podcastovej konverzácie s Markom Moranom Murphy povedal: "V poslednom čase som bol vegán, takže som skúšal aj vegánstvo." Keď sa ho pýtali na prechod, priznal chýbajúci syr, ale vyjadril spokojnosť s rozmanitosťou rastlinnej stravy .

Napriek týmto obavám Murphy zdôraznil, že mu mäso nechýba, a povedal: "Mäso mi nechýba. Dlho som bol mimo mäsa. Mal som akúsi recidívu a necítil som sa o nič lepšie, takže sa z toho opäť vraciam."

Keď sa ho spýtali, či to boli zdravotné alebo etické dôvody, ktoré ho inšpirovali 'vyskúšať vegánsku vec', povedal, že to bolo "oboje, hneď" a dodal, že je to "len lepšie pre planétu".

Vegetarián 15 rokov, potom prišiel seriál Peaky Blinders

V podcaste sa herec dotkol aj svojich predchádzajúcich stravovacích rozhodnutí a odhalil, že bol vegetariánom približne 15 rokov.

Pôvodne motivovaný obavami o zdravie, najmä obavami z prepuknutia chorôb, ako je choroba šialených kráv, Murphy dočasne opustil vegetariánstvo počas natáčania filmu Peaky Blinders. Jeho rozhodnutie ovplyvnila túžba presne stvárniť svoju postavu Tommyho Shelbyho.

V rozhovore s pánom Porterom vysvetlil: "Bol som vegetariánom asi 15 rokov. Ale nikdy to nebolo morálne rozhodnutie. Skôr som sa obával choroby šialených kráv. Pri prvej sérii Peaky Blinders sa obávali, že by som nemal vyzerať ako vychudnutý írsky chlapík a môj tréner mi odporučil mäso."

Po závere Peaky Blinders sa však Murphy v roku 2022 vrátil k vegetariánskej strave. V rozhovore pre The Observer sa mimochodom zmienil o svojom návrate k vegetariánstvu, čím naznačil, že jeho stravovacie preferencie sú z jeho pohľadu "nepozoruhodné".

O svojej strave pre publikáciu povedal: "Dlho som bol vegetarián, potom som sa vrátil a teraz som sa vrátil späť k vegetariánstvu. Moja žena tiež."

Rastlinná strava a budovanie svalov

Zatiaľ čo Murphyho cesta poukazuje na odliv a tok stravovacích možností, zároveň podčiarkuje mylné predstavy, ktoré sa stále šíria v súvislosti s príjmom bielkovín na rastlinnej strave. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, dobre naplánovaná vegánska strava môže poskytnúť dostatok bielkovín, ktoré sú nevyhnutné na udržanie svalovej hmoty.

Ak by si Murphy niekedy zopakoval svoju rolu Thomasa Shelbyho, ktorá by od neho vyžadovala fyzické premeny pre film, rastlinná strava bohatá na ingrediencie, ako sú orechy, šošovica, cícer, tofu a tempeh , mu poskytne dostatok bielkovín na budovanie svalov.

Okrem toho výskum neustále ukazuje, že príjem bielkovín medzi vegánmi je viac než dostatočný, zatiaľ čo u ľudí, ktorí jedia mäso, často výrazne prekračuje odporúčané úrovne príjmu, čo potenciálne zvyšuje riziko srdcových chorôb , cukrovky, rakoviny a osteoporózy.

zdroj: veganfoodandliving.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky