Európsky vegánsky trh sa za 2 roky zvýšil o 49%

02.03.2021

Nová štúdia Smart Protein Project a ProVeg International odhaľuje rast európskeho vegánskeho trhu za posledné dva roky. 

Prvá štúdia svojho druhu práve odhalila, že európsky vegánsky trh za dva roky vzrástol o 49 percent a dosiahol tržby celkovo 3,6 miliardy EUR.

Správa o potravinárskom priemysle založenom na rastlinných bielkovinovách  zhromažďuje predtým nevídané údaje Nielsen MarketTrack o supermarketoch v 11 rôznych európskych krajinách z posledných troch rokov (2017 - 2020). Podľa ProVeg International , rastlinnej mimovládnej organizácie, ktorá sa podieľala na produkcii štúdie, ide o doteraz najväčší a najpresnejší prehľad o európskych spotrebiteľských návykoch.

Predaj rastlinného mlieka vedie tento sektor vo väčšine krajín EÚ a predovšetkým ovsené mlieko vykazuje najvyššiu mieru rastu zo všetkých. Predaj vegánskeho mäsa je druhý najvyšší; iba nemecký sektor rastlinných bielkovín vzrástol o 226 percent - tržby dosiahli 181 miliónov EUR.

Rakúsko tiež zaznamenalo významný nárast predaja vegánskeho mäsa, keď v predchádzajúcich dvoch ročných obdobiach dosiahol 82 percent. Krajina zaznamenala celkovo o 57 percent vyšší rastlinný predaj, ďalší dopyt spotrebiteľov sa prejavil v diskontných predajniach.

V Dánsku vzrástla kategória vegánskeho mäsa za rovnaké obdobie o 50 percent a z toho viac ako 40 percent sa predalo aj v diskontných predajniach.

Nákup rastlinných syrov v Európe naďalej rástol, v Nemecku vzrástol o 77 percent a v Holandsku o 140 percent. Holandská kategória bez mliečnych syrov celkovo vzrástla o obrovských 400 percent.

V Španielsku zaznamenali všetky kategórie "dvojciferný rast", ale vegánske mlieko viedlo na národnom trhu v hodnote 318 miliónov EUR.

Prudký rast európskeho vegánskeho trhu

Očakáva sa, že európske kategórie vegánskeho mäsa a mliečnych výrobkov do roku 2025 dosiahnu 7,5 miliárd EUR , zatiaľ čo ďalšia nedávna štúdia odhalila, že 40 percent európskych spotrebiteľov buď výrazne znížilo príjem mäsa, alebo úplne vylúčilo červené mäso. 

Väčšina z týchto účastníkov uviedla ako kľúčové motivačné faktory otázky životného prostredia, aj keď osobné zdravie a dobré životné podmienky zvierat sú tiež bežnými faktormi pri znižovaní živočíšnych produktov.

Šesťdesiat percent opýtaných spotrebiteľov uviedlo, že je šťastných, že zamenia mäso za rastlinné potraviny, a 33 percent uviedlo, že konzumujú vegánske hamburgery pravdepodobnejšie ako "pravé" mäso.

Nová správa o rastlinnom potravinárskom sektore tieto trendy potvrdzuje a rast európskeho vegánskeho trhu odráža rastúcu popularitu rastlinných jedál na celom svete.

"Nakoniec vidíme obrovský nárast rastlinných potravín v Európe za posledných pár rokov, ktorý sa prejaví v číslach," uviedla vo vyhlásení zaslanom spoločnosti LIVEKINDLY Dr. Kai-Brit Bechtold, vedúca vedeckého výskumu v odbore ProVeg International. 

"Táto správa jasne odhaľuje obrovský nárast predaja rastlinných potravín a ponúka potravinárskemu priemyslu zelenú v zmysle presadzovania ďalších možností založených na rastlinách," dodala.

Prečo jesť vegánsky?

Podľa ProVeg International viac ako 50 percent svetových plodín živia hospodárske zvieratá. Ich priame použitie na ľudskú spotrebu by uživilo ďalšie štyri miliardy ľudí na celom svete.

"Globálna výroba potravín je najväčší tlak spôsobený ľuďmi na Zemi, ktorý ohrozuje miestne ekosystémy a stabilitu systému Zeme," povedala pre LIVEKINDLY v roku 2019 Dr. Emanuele Zannini, vedúca projektu Smart Protein. "Poskytovanie rastúcej globálnej populácie zdravou diétou z udržateľných potravinových systémov sú preto okamžitou výzvou. "

zdroj: livekindly.co

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky