Nová správa: 73 percent spotrebiteľov chce lepší vegánsky syr

28.03.2023

Podľa novej správy zverejnenej obchodnou organizáciou Plant Based Foods Association (PBFA) a spoločnosťou 84,51˚ chce 73 percent spotrebiteľov lepší vegánsky syr.

Správa sa zamerala na 50 percent najzaujímavejších nakupujúcich rastlinne v 60-miliónovej databáze domácich zákazníkov Kroger, aby zistila, ako môžu maloobchodníci formovať svoje obchodné stratégie na zvýšenie predaja rastlinných produktov. To zahŕňalo pýtanie sa spotrebiteľov na to, čo majú a nemajú radi rastlinné produkty.

Chuť a kvalita ingrediencií sú kľúčové, ktoré spotrebitelia uvádzajú. Po prvé, údaje ukázali, že spotrebitelia sú stále nespokojní s chuťou a textúrou vegánskeho syra, pričom poznamenávajú, že chutí ako plastový alebo neprirodzený a má zrnitú štruktúru. Sedemdesiattri percent opýtaných si želá, aby existoval lepší rastlinný syr, ktorý chutí ako mliečny syr, dobre sa topí a nemá zrnitú štruktúru. 

"Nespokojnosť spotrebiteľov s rastlinným syrom je niečo, čo rastlinný priemysel veľmi dobre pozná, ale mali by sme mať na pamäti, že kategória rastlinných syrov je stále veľmi mladá," Linette Kwon, PBFA Data and Consumer Insights Analyst.

Kwon naznačuje, že inovácie sú na dobrej ceste uspokojiť túto potrebu spotrebiteľov. "Každý rok vidíme pokroky v rastlinnom syre, či už ide o nové značky, produkty alebo techniky," hovorí. "Tento rok niekoľko spoločností skúša nové fermentačné techniky, aby dosiahli realistickejší rastlinný syr."

Spoločnosti ako New Culture , poznamenáva Kwon, pracujú na nových fermentačných technikách na výrobu kazeínu z rastlín. "Odteraz sa kazeín nachádza iba u zvierat a je to kľúčový proteín na to, aby mliečny syr získal pružnú a roztopenú kvalitu, ktorú spotrebitelia chcú vidieť aj v rastlinnom syre," hovorí Kwon. "Keď bude táto technika úspešná, mohla by to zmeniť hru na rastlinný syr."

Podobne Daiya využíva pokroky v oblasti fermentácie na zlepšenie senzorického a chuťového zážitku svojich syrov a nová značka z Južnej Kórey s názvom Armored Fresh vyrába vegánsky syr pomocou fermentácie, ktorá obsahuje probiotiká z kimchi.

"Rastlinný syr Armored Fresh sa dodáva v malých kusoch, čo je jedinečné a mohlo by byť príťažlivé pre spotrebiteľov, ktorí hľadajú syrové chuťovky," dodáva Kwon.

Spotrebitelia chcú zdravé rastlinné potraviny

Ďalšou výzvou, ktorú spotrebitelia citovali v štúdii, bol nedostatok zdravých rastlinných možností pre vopred pripravené potraviny. A keďže spotrebitelia považujú prípravu rastlinných jedál za časovo náročnejšiu, riešením by mohlo byť zvýšenie inovácií v oblasti hotových jedál.

Kwon cituje značky ako BeanVIVO a Upton's Naturals na splnenie tejto potreby. BeanVIVO ponúka zdravé jedlá pripravené na konzumáciu z organických fazúľ, zatiaľ čo Upton's Naturals ponúka pohodlné produkty, ktoré sú vyrobené z jednoduchých ingrediencií. 

Správa tiež zistila, čo sa spotrebiteľom najviac páči na rastlinných produktoch: ich prínos pre zdravie . "Zdravie sa stalo veľkou oblasťou záujmu mnohých Američanov v dôsledku nárastu epidémie obezity," hovorí Kwon. "Vzhľadom na to, že srdcové choroby sú najčastejšou príčinou úmrtnosti v USA, jednotlivci hľadajú zdravší životný štýl, ktorý zahŕňa začlenenie zdravších potravín."

"Potraviny rastlinného pôvodu majú vo všeobecnosti nižší obsah nasýtených tukov/cholesterolu a majú vyšší obsah vlákniny, vitamínov a minerálov," hovorí. "Preto, zatiaľ čo Američania pokračujú v konzumácii rastlinných produktov s nádejou na dosiahnutie zdravého srdca, zlepšenie zdravia môže tiež nevyhnutne zlepšiť ich celkovú kvalitu života."

Má byť vegánske mäso v mäsovej uličke?

Správa tiež poznamenala, že okrem rastlinného mlieka spotrebitelia tvrdia, že mnohé rastlinné potraviny je ťažké nájsť v obchodoch. Riešením, ako navrhuje správa, je umiestniť rastlinné potraviny vedľa živočíšnych, namiesto toho, aby boli oddelené v ich vlastnej uličke, pre lepšiu viditeľnosť – tak, ako to robí Beyond Meat.

"Maloobchodníci sa musia stretnúť s kupujúcimi tam, kde sú," hovorí Kwon. V skutočnosti spoločnosť PBFA spolupracovala so spoločnosťou Kroger na testovaní výkonu rastlinného mäsa, keď bolo umiestnené vedľa mäsa živočíšneho pôvodu v mäsovej uličke. Výsledky? Predaj rastlinného mäsa vzrástol celkovo o 23 percent v porovnaní s kontrolnými predajňami, a to nad normálnu mieru rastu.

"Týmto bolo jasné, že predaj rastlinného mäsa vedľa živočíšneho je najlepším miestom," zdôrazňuje Kwon. "Toto je miesto, kde zákazníci očakávajú, že nájdu rastlinné mäso, a je dôležité poznamenať, že zákazníci chcú vidieť viac možností ako jeden alebo dva druhy alebo značky rastlinného mäsa. Priemysel vykonáva výskum s cieľom porozumieť vytláčaniu potravín živočíšneho pôvodu s cieľom rozšíriť priestor pre potraviny rastlinného pôvodu na regáloch."

Vzhľadom na výzvy, čo ďalej s rastlinnými potravinami? "Vzhľadom na to, že zdravie, udržateľnosť a chuť sú hlavnými hnacími silami rastlinných potravín, po zdokonalení chuti a textúry by rastlinné produkty mohli nakoniec dosiahnuť miesto, kde môžu existovať ako samostatná kategória," hovorí Kwon. "Produkty na rastlinnej báze by potom v budúcnosti zostali verné svojmu rastlinnému make-upu, mali by obmedzené spracované zložky a bohaté prírodné zložky, vďaka čomu by boli zdravé, voňavé a dostupnejšie pre všetkých spotrebiteľov."

zdroj: vegnews.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky